Faq

Wat moet ik doen als mijn hond geïdentificeerd werd door een microchip of een tatoeage maar niet geregistreerd werd bij DogID?

U dient contact op te nemen met de dierenarts zodat hij ons het voorlopige identificatie- en registratiecertificaat kan sturen.

Wat moet ik doen als mijn hond uit het buitenland komt ?

U dient naar een dierenarts te gaan om de hond te laten registreren bij DogID.

Ik ben particulier. Kan ik een wijziging van verantwoordelijke per telefoon, fax of email uitvoeren ?

De snelste oplossingen, indien u nog contact hebt met de oude verantwoordelijke, zijn:
  • Ofwel vraagt de voormalige verantwoordelijke aan DogID om hem de kaart "Aanvraag tot wijziging van verantwoordelijke of wijziging van adres” op te sturen. De oude verantwoordelijke stuurt ons deze kaart terug met uw contactgegevens op de achterzijde en na ontvangst zal DogID de wijziging onmiddellijk uitvoeren.
  • Ofwel een gezamenlijke verklaring naar DogID sturen, ondertekend door de oude verantwoordelijke en uzelf, met vermelding van de verandering van verantwoordelijke. Na ontvangst zal DogID de wijziging onmiddellijk uitvoeren.
Indien dit niet mogelijk is en u niet langer deze kaart bezit, kunt u een eenvoudig schriftelijk verzoek naar DogID sturen. DogID zal dan het akkoord aan de oude verantwoordelijke vragen om de wijziging uit te voeren (procedure welke +/-3 weken duurt).

Wat moet ik doen als mijn hond verloren of gestolen is ?

U dient dit zo snel mogelijk telefonisch door te geven aan DogID op het nummer +32 (0)2 333 92 22 tussen 8u en 20u.

Online registratie

Enkel voor professionelen


Bekijk video

Gewesten & DogID

Gewesten

Hand in hand met de Gewesten


Meer info